Jag är en såväl konceptuell som strategisk copywriter med erfarenhet av att skapa idéer och skriva för både traditionell reklam och okonventionell reklam. Jag kan sociala medier och gillar nya idéer. Jag ser inga gränser för vad som är reklam och inte. Det behöver inte alls landa i en printannons utan kan vara något helt annat. Som en kiosk som säljer copy på studs. Jag skriver lättsamt och med känsla. När det behövs. Strikt när det behövs. Engagerande och med rytm. Korta uppstudsiga rubriker, enkla mjuka brödtexter eller längre nördiga artiklar.
I min portfolio finns både nationella och internationella kunder och jag har jobbat med allt från snacks till svåra ämnen som cancer, och har en särkild penna för mat. Jag har gjort kampanjer som fått uppmärksamhet, vunnit pris och suttit i juryn för DN-cupen. Ja, jag älskar att jobba som copwriter.
Idag driver jag mitt eget bolag och jobbar både med reklambyråer och egna kunder. Sedan jag startade eget har jobbat med kampanjer och koncept för bland annat Apoteket AB, Triangeln, Sova, Kung Markatta, Skanska, Visit Sweden och Visit Skåne, Getraw, Kullamust, Citygross, Momondo och Lovemade.
Att jag började som grafisk formgivare, har jobbat på flera olika byråer och att jag läst copywriting vid Berghs school of communication kan man läsa sig till på Linkedin. Vad jag tänker och tycker varje dag kan man se på Twitter och vill man se mer av mig kan man klicka här. Tillsammans med min vän och före detta team-AD Ludde startade jag då Skånes största nätverk för reklambranschen; Reklamöl och gjorde fester varje månad som vandrade från byrå till byrå. En del spår på nätet talar för att jag har ett stort matintresse, senast krogrecensent för Metro, men att jag jobbat en vecka och hackat pyttipanna i ett storkök visste ingen förrän nu.